Barion Pixel

Neked miben tudunk segíteni?

Mire számíthatsz az adott lehetőségeknél?

Mind a kettőnél több eladás, magasabb profit, és kiváló márkaépítési lehetőségeket fogsz megismerni. 

Neked miben tudunk segíteni?

Mire számíthatsz az adott lehetőségeknél?

Mind a kettőnél több eladás, magasabb profit, és kiváló márkaépítési lehetőségeket fogsz megismerni. 

Mi alapján döntsd el, hogy tanulnod érdemes-e inkább, vagy kiszervezni a marketinged?

A legtöbb vállalkozóban felmerül ez a kérdés az út során, szóval nyugi, nem vagy egyedül, ha esetleg épp elbizonytalanodtál.

Több szempont is van, ami alapján érdemes vizsgálni a helyzetet. Felelőtlenség lenne azt mondani, hogy csak A, vagy éppen B a jó megoldás – és a legtöbben akik így tesznek, a saját hasznukat keresik az egészben.

Mi a win-win szituációt keressük, azt, ami mindkettőnknek jó. Ha ez azzal jár, hogy most nem kezdünk el együtt dolgozni, vagy nem veszel tőlünk kurzust, nem gond. Azért gondolkozunk így, mert később erre emlékezni fogsz, és ha szükséged lesz valakire aki segít kivitelezésben, vagy oktatásban, eszedbe fogunk jutni.

Ha egy olyan szituációba vezetnénk bele a bizalmad ellenére, ami inkább nekünk előnyös, akkor csak nagyon rövidtávon fizetnél nekünk bármiért is – haladó vállalkozók pedig tudják, hogy ez így nem éri meg egyikünknek sem.

Nézzük azokat a szempontokat, ami alapján el tudod dönteni, hogy inkább keress egy kivitelezőt, vagy megtanulj mindent az adott területről – függetlenül attól, hogy a segítségünkkel teszed, vagy nem.

Az idő

Jelenleg az idő a legdrágább valuta mindannyiunk életében.

Ha úgy érzed, hogy arra sincs időd , hogy a napi operatív teendőket elvégezd, akkor ez nem a legalkalmasabb pillanat, hogy több új készség megtanulásába kezdj. (Csak, hogy értsd: Amikor hirdetéseket akarsz kezelni, ahhoz kell: Értékesítési szövegírás, képszerkesztés, technikai beállítások, marketing stratégiai tudás – ez 4 különböző készség.)

Ha egyszemélyes vállalkozóként indultál, és ott tartasz, hogy van rengeteg munka (most lényegtelen, hogy egyedül vagy e, netán esetleg egy pár fős csapatod van már), és gyakran úgy érzed, hogy a rengeteg teendő mellett nincs időd mindenre, akkor biztosan a kiszervezés lesz a Te utad.

A hirdetéskezelés az egyik legalapvetőbb dolog a jelenkor online marketingjében: Szeretnéd minél több emberhez eljuttatni a terméked, és a szolgáltatásod, vagyis új vásárlókat behozni, ezért mindenképp ezzel érdemes kezdened. Ha a hirdetéskezelést akarod megtanulni, akkor pár 10 órát bele kell ölnöd az alapok elsajátításába, majd jöhet a gyakorlat: Kezdetben gyakran havi 10-20 órát kell majd a hirdetéseiddel foglalkoznod, hogy megtanuld, megértsd, átlásd a rendszert.

Ha jelenleg még inkább több időd van, mint pénzed, akkor mindenképp a tanulás mellett érdemes döntened, hiszen ez passzol a jelenlegi élethelyzetedhez a legjobban.  Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg még nem indult be a vállalkozásod, akkor ezzel a jövőbe is fektetsz: Olyan új készségeket sajátítasz el, ami egy következő vállalkozásnál is hasznodra válhat.

A pénz

Az idő pénz – szokták mondani.

Két szempont szokott itt felmerülni, amit érdemes most átgondolnod:

1. Mennyit ér egy órád?

Egy hirdetéskezelő cégnél általában 50-90 ezer forintba kerül havonta a hirdetéskezelés kiszervezése – de vegyünk egy átlagot, legyen 70 ezer forint.

Ha azt vesszük alapul, hogy az első fél évben havi átlagosan 20 órát kell majd a hirdetéskezeléssel foglalkoznod (ami simán előfordulhat, tekintve a rengeteg gyakorlásra való szükséget), akkor Te ezzel magadat egy 3500 forintos órabérre áraztad be. 

Többet tudnál keresni, termelni a cégedben, ha inkább más dolgokkal foglalkoznál ebben az időben? Ha abban a havi 20 órában Te termelnél a cégednek mondjuk 180 000 forintot, akkor 110 000 forint pluszban jöttél ki az egészből – amit mondjuk hirdetésekre is költhetsz, és ez a sokszorosát fogja termelni Neked bevételben.

2. Van elég büdzséd kiszervezni?

Itt jön a második fontos szempont, hogy van e elég büdzséd havonta ezt az egészet kiszervezni.

Azt szoktuk mondani, hogy havi 150 000 forint alsó hangon kelleni fog ahhoz, hogy kiszervezd a hirdetéseid.

Félreértés ne essék, havi 100 000 forinttal is kiszervezheted, de ebben az esetben csak 30 000 marad majd a hirdetések büdzséjére a fenti példa szerint.

Levezetem egyszerűen, hogy mi történik, ha havi 100 000 forinttal szervezed ki.

Tegyük fel, hogy azt a havi 30 000 forintot prímán elkölti a hirdetéskezelő cég (mondjuk mi), és 10x megtérülést hoz (1 hirdetésre elköltött forint 10 forint bevételt hoz a cégednek.). Ez azt jelenti, hogy havi 300 000 forint bevételt termelt az egész, 100 000 forint elköltésével hirdetésekre. Ha ezzel szemben Te magad hirdetnél ebből a büdzséből, akkor ugyanehez az eredményhez elég lenne 3x megtérülést csinálnod abból a 100 000 forint elköltött összegből – mert ebben az esetben ezt a hirdetések finanszírozására költenéd. Vagyis ha 3,3x rosszabb eredményt érsz el hónap végén, mint a hirdetéskezelő cég csinálná, akkor vagytok ugyanott. (persze első esetben nem kellett foglalkoznod a hirdetésekkel, ami plusz bevételt termel. Ez azonban akkor releváns infó, ha nincs időd.) 

Konklúzió

Ezek alapján az infók alapján érdemes átgondolnod, hogy inkább kiszervezd, vagy tanuld az olyan alapvető dolgokat, mint a hirdetéskezelés.

Ha ebben a pillanatban nem egyértelmű, fogj egy füzetet / excelt, és számold ki, hogy:
– Mennyi felszabadítható időd van havonta?
– Mennyi büdzséd van havonta?
– Milyen órabérben keresel jelenleg?

Ezek segíteni fognak a végső döntés meghozatalában. Fontos, hogy tudd: Ha tanulással kezded, akkor is előbb-utóbb el fogsz jutni a kiszervezésig. Több olyan ügyfelünk van, aki előbb magának kezelte a hirdetéseit, majd eljutott odáig, hogy kiszervezheti, és most még jobban alakulnak a dolgok, mint valaha.

Ha pedig döntöttél, ugorj vissza az oldal tetejére, és nézzük meg, hogy hogyan tudunk segíteni!